Gondok a legújabb iOS 11 és 12 verziók működésével, van pár tippünk!

No comments

Milyen készülékek frissíthetők, és mit tegyünk frissítés előtt?

Az Apple hivatalos listája szerint a következő készülékek frissíthetők iOS 11-re:

  • iPhone SE, iPhone 5S
  • iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6S, iPhone 6S Plus
  • iPhone 7, iPhone 7 Plus
  • iPad Air, iPad Air 2
  • iPad mini 2, iPad mini 3, iPad mini 4
  • iPad Pro (9,7″), iPad Pro (12,9″)
  • iPad Pro 2017 (9,7″), iPad Pro 2017 (10,5″), iPad Pro 2017 (12,9″),
  • iPad touch 6. generációs

Fontos, hogy mielőtt elkezdjük a frissítést, mindenképpen készítsünk biztonsági mentést. Ezt megtehetjük az iCloud és az iTunes segítségével is. Lentebb látni fogjuk, hogy mint szinte minden frissítéssel, kezdetben ezzel is lehetnek problémák, így bármikor visszaállíthatjuk a korábbi állapotot.

Tapasztalt hibajelenségek:

Nem működik a wi-fi

Érdemes újraindítani a routert és a telefont is, illetve ha az sem segít, akkor elfelejtetni a telefonnal az adott wi-fi hálózat adatait.

A telefonban is le lehet nullázni a hálózati beállításokat a Beállítások > Általános > Visszaállítás > Hálózati beállítások visszaállítása menüben, amit egyébként nyugodtan megtehetünk, mert ezen kívül semmi mást nem fog bántani a készülékünkön.

Jelentősen rosszabb üzemidő

Szinte minden egyes új iOS-szel kapcsolatban felmerülnek olyan problémák, hogy a régebbi készülékeken esetenként romolhat az üzemidő. Ha azt vesszük észre, hogy körülbelül ugyanannyit használjuk az iPhone-unkat, mint előtte, és mégis indokolatlanul merül, akkor először is az alkalmazások háza táján érdemes körülnézni.

Ha valamilyen app a háttérben elkezdte leszívni az energiát, arra legegyszerűbben a beállítások között, az akkuhasználati adatokat megnézve jöhetünk rá. Lehet, hogy frissíteni kell az adott alkalmazást, vagy ha nincs belőle új verzió (márpedig erre az iOS 11 háklis), akkor érdemes lehet egy másik appot keresnünk a helyére, amivel még aktívan foglalkozik a fejlesztője.

Mindenesetre érdemes lehet maximumra tölteni az akkumulátort, és egyszer ki- és bekapcsolni a telefont.

Túlmelegszik a telefon

Akár az előző problémához is köze lehet a túlmelegedésnek, vagyis hogy a készülékünk valamin nagyon dolgozik, ettől melegszik, ez pedig szívja lefelé az akkumulátort. Megpróbálhatjuk ki- és bekapcsolni a telefont, illetve lecserélni vagy frissíteni az elavultabb applikációkat, amik a háttérben futnak, de ha a probléma továbbra is és folyamatosan fennáll, akkor érdemes lehet visszaváltani az előző verzióra, ez hosszú távon ugyanis semmiképpen sem egészséges.

Kikapcsolnám én, de nem megy a gomb

Az előző két pontban is azt tanácsoltuk, hogy egy ki-be kapcsolás akár meg is oldhatja a problémát. Ami viszont akkor nehézkes, ha beleütközünk abba a hibába, amiről szintén többen számoltak be: a frissítés óta nem működik a telefon bekapcsológombja.

Szerencsére az iPhone-unkat a menüből is leállíthatjuk, mégpedig ha a Beállítások > Általános részen belül legörgetünk legalulra.

Nem lehet e-mailt küldeni Outlookon vagy Exchange-en keresztül

Erről a hibáról egészen biztosan tud az Apple, ugyanis a cég maga ismerte el, hogy esetenként tényleg nem lehet e-mailt küldeni az Outlookon vagy Exhange-fiókon keresztül. Mivel mindkettő a Microsoft szolgáltatása, így könnyen lehet, hogy a hiba nem is az Apple oldalán van, de más lehetőségünk mindenesetre nincs, minthogy kivárjuk, amíg a két vállalat talál rá valami megoldást.

Eltűnt alkalmazások

Az iOS 11 az első olyan verziója az operációs rendszernek, ami már kizárólag 64 bites, így a korábbi 32 bites alkalmazásokat egyáltalán nem támogatja. Ez azt jelentheti, hogy ha használtunk még olyan appokat, amiket nagyon rég nem frissített a készítője, és nincs 64 bites verziója, akkor ezek bizony nem fognak működni az iOS 11-en, és ez ellen nem tehetünk semmit.

Furcsa dolgok a Control Centerrel kapcsolatban

Az iOS 11-gyel némileg átalakult a Control Center, most már sokkal átláthatóbban képes többféle funkciót megjeleníteni, ráadásul nagyon jól testre is szabható. Ez utóbbi itt a kulcsszó: ha úgy látjuk, hogy túl sok felesleges dolog jelent meg a Control Centerben, vagy épp ellenkezőleg, nincs ott az, amit szeretnénk, akkor utunk a Beállítások > Control Center > Testre szabásmenühöz vezessen.

Szintén a Beállítások > Control Center irányába kell elindulnunk, ha ki szeretnénk kapcsolni azt a lehetőséget, hogy a drága még alkalmazásokon belül is működjön. Ez például akkor lehet idegesítő, amikor játék közben véletlenül előhozzuk.

Érdekes változtatás, hogy ha a Control Centerben kikapcsoljuk a wi-fit és/vagy a Bluetooth-t, akkor a telefonunk valójában ezeket nem kapcsolja ki, csak lecsatlakoztat minket az aktuális hálózatról. Az Apple szerint ez egy szándékos változtatás az iOS 11-ben, így ha tényleg teljesen ki akarjuk kapcsolni ezeket, akkor azt most már a beállításokban kell megtennünk.

 Miért tűnik el a dokk az iPaden?

Az iOS 11 talán az iPadeknek segített a legtöbbet, nem csoda, hogy sokan szeretik például az új, a Macbookon OSX-rendszeréhez hasonlító dokkot a képernyő alján. A probléma csak annyi, hogy ez néha eltűnik.

Van azonban egy jó hírünk: ez most nem hiba, hanem így kell működnie. Egyszerűen csak söpörjünk felfelé alulról a képernyőn, és máris megjelenik.

Furcsa fájlformátumok tűntek fel a fényképeknél

Az Apple már egy ideje hangoztatja, hogy ha lehet, akkor teljesen átállna a HEIC nevű fájformátumra a JPG helyett, ez ugyanis legalább olyan jó (ha nem jobb) képminőséget garantál, kisebb fájlméret mellett. Ami jó, hiszen ha sokat fotózunk, akkor is több hely marad a telefonunkon, mint korábban.

Viszont nyilván probléma, hogy más készülék ezt a formátumot nem feltétlenül fogja tudni megnyitni, így az iOS 11 ezeket esetenként átalakítja JPG-re, ha feltöltjük valahova online, vagy elküldjük másnak. Ezt az átalakítást azonban kikapcsolhatjuk, illetve ha egyáltalán nem akarunk ezzel az egésszel foglalkozni, akkor beállíthatjuk, hogy alapból JPG-ben lője a telefonunk a képeket.

adminGondok a legújabb iOS 11 és 12 verziók működésével, van pár tippünk!

Related Posts